גיל הדלי (Gil Hedley) הוא איש מופלא, מורה ענק לאנטומיה ולחיים, משורר ואדם אנושי וקשוב.
גיל הדלי ואני
את גיל פגשתי אצל ויקי הדלי, המורה שלי למיילדות בארה"ב (הוא גם אח שלה) ושניהם נתנו לי מתנה גדולה לחיים – הצטרפתי לקורס אנטומיה בדיסקציה (נתיחת גופות) של שישה ימים – שבהם למדתי על גוף האדם: אנטומיה של רקמות, איברים, שכבות, למדתי על כבוד אנושי לגופם של אנשים שהקדישו את עצמם ללמידה של אחרים, ובנוסף למדתי הרבה על עצמי ופגשתי מקומות ומימדים חדשים בגוף שלי ובגופם של הקרובים לי.
גיל עובד בשיטת השכבות (לעומת ניתוחים לימודיים אחרים שבהם כורתים איבר מסויים על מנת לבחון אותו): מידי יום מתמקדים ומסירים שיכבה נוספת בגופה, ולומדים עליה בנפרד, וכך גם אני כל יום השלתי רגשית שכבה של עצמי. יום ביומו הביאו התמודדויות חדשות: הריח החזק והחריף השולט בחדר, ובסוף יום נדבק לגוף ולבגדים, המראות, הצבעים, המרקמים, התחושות, המקומות החבויים שמתעוררים תוך כדי הקורס ולאחריו.
הקורס מיועד לbody workers – אנשים העובדים עם הגוף: פיזיותרפיסטים, מטפלים אלטרנטיבים, מורים ליוגה ופילאטיס, אנשי רפואה שעובדים עם הגוף וכן גם לעיתים מצטרפים אמנים/צלמים/רקדנים שלהם תשוקה ועבודה יומיומית עם הגוף.
אני בחרתי לעבוד על גופה נשית, והתברכתי בלאחוז רחם ומערכת רבייה וללמוד על אותה מערכת גאונית במגע ידיים, על גופה אחרת למדתי את מערכת הנשימה והלב, מערכת העיכול, שרירים ועוד.
היה הרבה לימוד אנטומיה, והיה גם קשה, ולא פשוט, לעיתים מציף ויחד עם כל אלו היו ימים עם כל כך הרבה חסד, וכבוד, חיבור ואהבה, פתיחות והבנות ולמידה: על עצמי, על האמצע שלי, על הבחירות וההתמודדויות שלי בחיים.

http://www.gilhedley.com/